Dystrubutorem skanerów 3D Aicon/Breuckmann w Polsce jest Cad-Mech - projektowanie maszyn

EngineWatch

Pomiar 6D pracy silnika w testach pojazdów

System pomiarowy firmy AICON o nazwie EngineWatch został zaprojektowany do testowania pojazdów. EngineWatch jest zbudowany z szybkich kamer wysokiej rozdzielczości opartych na sensorze CMOS, oświetlenia slash i procesora analizy obrazu. Kamerę charakteryzuje bardzo krótki czas pomiaru wynoszący pojedyncze mikrosekundy. Dodatkowo są one zabudowane w szczelnej osłonie i stabilne na przestrzeni czas.

Pobierz broszurę [PDF]
Aicon BreuckmannEngineWatch
Aicon Breuckamnn EngineWatchAicon Breuckamnn EngineWatchAicon Breuckamnn EngineWatchAicon Breuckamnn EngineWatch
Sprzęt
  • Komponenty systemu:
  • Podstawowy system MoveInspect z szybkimi kamerami
  • Rama mocująca
  • Zestaw akcesoriów
  • Syncbox dla 1-4 kamer (kaskadowo)
  • Komputer sterujący z oprogramowaniem WheelWatch
  • Zestaw targetów ANCO
  • 50 targetów magnetycznych
  • Panel kalibracyjny w skrzyni transportowej
 
  • System operacyjny: Microsoft ® Windows ® 7 (64 Bit)
  • Zasilanie pojazdu: 12 Volt; stacji testowej: 90 - 240 Volt
  • Maksymalna częstotliwość pomiaru: 500 Hz
  • Synchronizacja: Cyfrowy znacznik czasu / tryb Master/slave, Zegar / Włączanie IN/OUT (TTL o. 20 mA Loop)
 
  • Zestaw danych EngineWatch: X, Y, Z, alpha, beta, gamma, ilość zdjęć, znacznik czasu (ASCII-format)
  • Zakres pomiarowy (X, Y, Z): 1.000 mm x 1.000 mm x 500 mm
  • Dokładność XYZ / dokładność kątowa: ±0,1 mm / ±0,015°

Przy rozwoju silnika, niezbędna jest informacja nt odległości, prześwitu pomiędzy samochodem a silnikiem, pozwalając na optymalizację przestrzeni instalacyjnej. Dla przykładu silnik nie może kolidować z innymi elementami konstrukcji podczas zmiany biegów przez kierowcę lub podczas wykonywania trudnych manewrów. Optyczny system AICONa o nazwie EngineWatch pozwala na precyzyjne określenie zakresu ruchów silnika.

System zbiera informacje nt ruchu silnika dla sześciu stopni swobody (6-DOF), zarówno podczas jazdy jak i na stacji diagnostycznej. System AICONa zastępuję klasyczne rozwiązania w postaci mechanicznych czujników przemieszczenia. Pozycja oraz orientacja punktów pomiarowych jest określana w układzie współrzędnych pojazdu.